Ola,
Zoals de meesten onder jullie al wisten ben ik na 15 maanden werken weer uitgerust om aan een nieuwe reis te beginnen.
Bestemming: Zuid-Amerika.
Plan: Nog te bezien. Mijn eerste vlucht gaat naar Santiago in Chili. Vandaaruit dacht ik richting Patagonio af te zakken. Verdere plannen buiten Carnaval in Rio heb ik nog niet echt.
Ik was vergeten hoe plezant het reizen zelf kan zijn. Onderstaand een overzicht van de laatste 60 uur.
6.00h Opstaan
7.00h Vertrek vanuit Rotem richting Zaventem
10.00h Ingecheckt
10.05h Melding dat de vlucht 3 uur vertraging heeft
13.55h Melding dat de vlucht 5 uur vertraging heeft
15.55h Melding dat de vlucht 7 uur vertraging heeft
Uiteindelijk opgestegen om 18.15h. De aansluitende vlucht in Santiago ging ik missen maar de oplossing zou ons bij aankomst aangeboden worden.
Oplossing: Gratis hotel en eten.
Nieuwe aangeboden vluchten: 1e vlucht om 9.40h van Santiago naar LA. Aansluitend een tweede vlucht van LA naar Santiago.
Bijkomend krijgen we een vergoeding voor het leed. Komt er op neer dat men vlucht zo goed als gratis gaat zijn.
Eergisteravond dan ook een pintje (Stella van het vat) gaan drinken in de lokale Irish pub samen met een Antwerpse lotgenote. Amerikaanse Irish pub = R&B met roepende kleurlingen op de achtergrond. Lachen.
Na een zeer geslaagde nachtrust en een vettig ontbijt ben ik terug richting luchthaven vertrokken.
Daar stelden ze vast dat ik dubbel geboekt stond: ik kon kiezen om ofwel vanavond pas rechtstreeks naar Santiago te vliegen of te vliegen via LA zoals gepland. Om 1 of andere reden koos ik de eerste optie.
Bij het boarden bleek dat de vlucht overboekt was. Men zocht vrijwilligers. Ik heb mij aangeboden om toch rechtstreeks te vliegen. Dit kon maar dan moest ik wel eersteklas vliegen. Ik ben gene moeilijke dus ben ik hier dan ook mee ingestemd.
De vlucht was pas s''avonds, dus er was tijd om Atlanta te bezoeken. Als ge Atlanta zegt, zegt ge olympische spelen en Coca Cola.
| Skylign Atlanta |
| Een ondergrondse garage |
| Veel gekken |
| Eén of ander olympisch monument |
| DE kluis met het geheime recept. |
S'avonds dan naar Chili gevlogen en vanmorgen zette ik voet aan de grond in Zuid-Amerika, 53 uur na vertrek in Rotem.
Eerste klas vliegen is geen slechte manier van reizen trouwens.
| De beenruimte in 1e klas |
| De zetelopties in 1e klas |
| Gang 3 in eersteklas |
Het is hier 30 graden, geen wolk aan de lucht en het lokaal bier smaakt.
Voila nu bent u weer op de hoogte. Men schrijfstijl heeft nog veel weg van een telegram-stijl e-mail maar dat gaat er nog wel uit.
Groetjes uit Santiago.
COOL!! :)
BeantwoordenVerwijderen