Hallo,
Zoals gezegd nam ik in Puerto Montt de Navimag die mij in 4 dagen tot in Puerto Natales zou brengen. De eerste twee dagen was het weer goed en het landschap slecht, de laatste 2 dagen was het weer slecht en het landschap goed. Ik had het liever andersom gezien maaja. De laatste dag was het weer zo slecht dat er nog een 5de dag bij kwam. Al bij al een fijne reis + een hoop volk leren kennen die allemaal hetzelfde gingen doen als ik: trekken in Torres del Paine
![]() |
| Goed weer en hier zelfs helemaal geen landschap, een lijn.. |
![]() |
| De boot |
![]() |
| Gletcherbezoek 1 van op de boot |
Torres Del Paine
Parque national Torres Del Paine heeft te bieden: begaanbare wandelwegen, meren met gekke kleuren, watervallen, gletchers, bergen met sneeuw op, extreme weerstomstandigheden, heel grote vogels en toeristen.
Na enige voorbereiding in Puerto Natales vertrok ik met gehuurde tent, eten voor 5 dagen en 3 meisjes richting het park.
![]() |
| Gletcher 2: Glacier Grey |
![]() |
| Afgebroken stukken van glacier Grey |
Om vier uur de tent uit om een uur omhoog te hiken naar het viewpoint van de torres in de ijzige vrieskou met onderstaand resultaat:
![]() |
| Het zicht van de Torres zoals het bij ons was. Toch geen spijt. |
| Een welverdiende Argentijnse steak. |
In Puerto Natales hebt ge niet veel te zoeken als ge niet daar zijt voor het park. Mijn reis zette zich dus verder.
El Calafate
Dit zeer toeristische dorp ligt vlakbij gletcher 3: Perito Moreno. Een van de grotere en zeer actieve gletchers van de regio.
.
Ongeveer elke 10 minuten viel er een groot stuk in het water. Met groot bedoel ik 60 meter hoog, een 30 meter breed en laat ons zeggen 10 meter diep. Indrukwekkend.
| Eten met toevallige mede-trekkers uit TDP |
Vanuit dit klein dorpje begint ge te wandelen en staat ge 4 uur later oog in oog met Mount Fitz Roy. Beter nog dan de torres van Torres Del Paine en dit keer wel goed weer.
Wegens kapot fototoestel zijn er van dit moois geen foto's maar mijn mede-trekker heeft mij belooft ze door te mailen.
Ondertussen ben ik in Ushuaia verzeild geraakt na het kopen van een ticket voor een 20-uur durende busrit.
Het einde van de wereld volgens de Argentijnen hier. Ik heb geen idee wat ik hier ga doen, de opties liggen open. Wat ik wel weet is dat het hier maar 15 graden is en regelmatig regent. Dringend tijd voor beter weer.
Tot de volgende!













na die foto's kan ik begrijpen waarom je zei dat het zeker zo mooi was als Nepal, en dan zijn het maar foto's
BeantwoordenVerwijderenSchoon tom! Alleen die foto van uw sokken had niet gemoeten. Da's een 4de dimensie die echt niet nodig had...
BeantwoordenVerwijderenNiet iedereen heeft een pint moeten drinken door die zokken dus de meeste mensen denker er niet zo over en vinden dit meer een sfeerfoto. denk ik.
BeantwoordenVerwijderenBlij te horen dat dat trauma nog altijd niet verwerkt is trouwens.